Lang rejse med bil og fly

27. juni 2009

Alder:
4 mdr.

Lang rejse med bil og fly

Kære Helen,

I mitten av juli kommer vi at åka på en lång rejse med tvillingerne, som då ar 4.5 månader. Det starter med bil i ca 5-6 timer sen fly från Joburg til Stockholm. Jeg har nogle spørgsmål hvodan det skal gøres...

Mht bilrejsen, jeg hved ikke hvad lang tid børnet får sidde i autostol, er det før langt at ta bilrejsen i et svep eller skal man ta en øvernattning? Blir orolig før att det tar før meget på deres krop.

Mht flyrejsen, ska vi ju ha med oss formula, hved ...

Annonce

... du hvordan det bedste møde at transportera flaskor er? eller skal jeg lave den på flyvet? Vi skal også ha en ca 4 timer lang ventetid i Madrid. Hvad er bedste møden at gøre med børnen då? Det kan vel ikke vare at sidde i bæresele hele tiden?

Når vi vel er framme i Stockholm har vi ca 2 timers bilrejse igen og mit spørgsmål til den er hvis børnen vid den ålder kan sidde med ansigtet framåt eller om de stadigvek måste sidde med ansigtet in mot sætet?

Mange tak før mange svar =) !

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet